ReviewGarmin Nuvi 350 is goedEen Navigatie review door Joseph over Garmin > Garmin Nuvi 350
Algemene opmerkingen Heb de 350T gebruikt voor de vakantie naar Frankrijk en de nodige
lokale ritten. Slechts 1 klein foutje ontdekt: we reden over een
N-weg naar een stad en zouden, als we die weg gevolgd zouden
hebben exact (!)op de plaats aangekomen zijn die in de Garmin
aangegeven was (een parkeerterrein bij een Intermarché). Merkwaardigerwijs, enkele kilometers vóór de plaats van bestemming werden we plots rechtsaf gestuurd - er kwam herberekenen en kwamen we met 2x linksaf op dezelfde weg terug... Het is een subliem apparaat en erg handzaam. Klein, het past in je borstzak (oppassen uiteraard met voorover hangen..), er zit een \'voetgangers- en fietsersmodus\' op en inderdaad.., er wordt een 220V charger bij geleverd, alsmede een handzaam leren tasje bijgeleverd. Note: bij de TomTom One XL Europe, qua prijs de concurrent, moet je dit soort zaken er apart bijkopen. Charger: ca. 30-35 euro en tasje 25 euro. Dat maakt de TomTom One XL toch zo\'n 50-60 euro duurder. Ik heb de TomTome One XL Europe ook enkele dagen in huis gehad overigens. De Garmin zuignap aan het raam zit erg prima vast... Dus weinig zorgen over het eventueel er vanaf vallen. Daarna is het een keuze: een groter en mooier scherm (maar dan heb je een probleem qua opbergen/meenemen!) Overigens - in tweede instantie heb ik voor de Garmin gekozen omdat de TomTom gedurende enkele ritten een paar foutjes maakten en bovendien bij een weg die al tientalle jaren bestond/bestaat geen huisnummers kende. Mio en Garmin kenden wel huisnummers. Het totaal deed mij kiezen voor de Garmin (én de acceptabele rapporten op deze site!). Toch enkele kanttekeningen: 1. Wat ik helaas pas áchteraf heb ervaren en hetgeen ik eigenlijk wel belangrijk vind: er is véél meer \'te doen\' op Internet voor de TomTom (meer forumdiscussies, etc) dan voor Garmin. 2. De TomTom kent een beslist een uitstekende e-mail support..! Ik had wat vragen en kreeg er keurig antwoord op, snel, uitgebreid. Op m\'n wedervragen kreeg ik ook keurig antwoord. Ik kan (nog) niet oordelen of Garmin dit ook heeft. Kortom: het hele \"Internet-gebeuren\" rond TomTom is een stuk uitgebreider. Dit kán belangrijk zijn bij de overwegingen. Relatief meer attentie voor TomTom in forums (lees: gebruikerservaringen, tips), maar ook zaken als routes die er wel voor TomTom zijn, maar helaas niet voor de Garmin (zie b.v. de ANWB-routes 3. De Garmin 350 kan geen routes/tracks inlezen, helaas. Het leest wel de POI\'s in, maar de route( hoe je lopen/rijden) moet, dat wordt niet weergegeven. 4. Bij het berekenen van de route laat de TomTom de route kijken van A naar B, ondanks dat je binnen bent, c.q. geen satelietsignaal hebt. Je kunt dus van tevoren kijken hoe je zult rijden. Voor zover ik kan vaststellen laat de Garmin dat níet zien: het moet beslist sateliet contact hebben. Wel kun je een route gesimuleerd rijden, maar dat is erg iets anders. 5.TomTom - bevat de software/handleiding op een CD. De Garmin...? Zoek het maar uit. Er wordt vanuit gegaan dat je het allemaal wel weet (lees: een Garmin account met hun website aanmaakt, etc). De bijgeleverde boekjes van zowel TomTom en de Garmin zijn héél summier. Bij de TomTom: staat een veel omvattende handleiding op de CD-ROM, incl. software voor updates e.d. Garmin vindt blijkbaar dat je de mini-handleiding volstaat - je moet naar de Garmin site voor de veel omvattende PDF-handleiding en software. 6.Garmin kent nog zoiets als MapSource - wat het is, hoe het werkt, wat je allemaal nodig hebt, wat de opties zijn, etc. het blijft helaas erg erg vaag. Ook de Garmin-site is op dat punt niet beslist informatief. 7. Vraag: Garmin 350: wanneer je aan het rijden bent en het geluid staat te hard, dan druk je op \"Menu\" op het scherm, je drukt op \"Bijstellen\", stelt het geluid wat zachter (of harder), maar op dát punt zie ik géén knop om weer terug te keren naar het vertrekscherm (met de route). Laatst toegevoegde Navigatie systemen GarminMeest populaire Navigatie reviews Garmin
|
|